مجموعه جابان شما را به خرید بهترین محصولات تفاله های خوراک دام و طیور می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

تفاله نیشکر تغذیه دام

آنچه در این مقاله میخوانید...

انواع تفاله نیشکر دامیمراکز عرضه تفاله نیشکرکارخانه تفاله نیشکر خوزستان
تفاله نیشکر تغذیه دام

یکی از موراد مصرف تفاله نیشکر در دامداری ها و در تغذیه دام می باشد. تفاله نیشکر از کارخانه های تولید شکر قابل خریداری است و این محصول هر ساله در فصل برداشت نیشکر و تولید شکر در کارخانه به وفور یافت می شود و همین امر باعث می گردد قیمت آن در چنین فصولی حداکثر باشد و در فصول دیگر نسبتا قیمت بالاتر می رود.

البته همانطور که میدانید تفاله های زیادی در بازار وجود دارند و در فصول مختلف دامدار می تواند از تفاله های آن فصل با قیمت مناسب تر بهره ببرد. اما برخی از دامدارن با توجه به اینکه دنبال خوراک ارزان و با کیفیت هستند تفاله نیشکر را تست کرده اند و می دانند از کاه گندم مفید تر است.

نکاتی در مصرف این تفاله هست که حتما دامدار باید بداند و در مصرف آن به کار ببندد تا بهترین بهره را در مصرف ببیند و بتواند بیشترین بازدهی ممکن را از دام خود بگیرد. نیشکر در واقع دارای مقدار زیادی شیره قندی است و به همین دلیل است که برای تولید شکر مورد استفاده قرار میگیرد.

به همین خاطر است که میگ وئیم تفاله نیشکر بهتر از کاه و کلش گندم و جو است زیرا علاوه بر فیبر دارای مقداری مواد قندیست که خواص ویژه ای به آن میدهد. این خاصیت در اصل انژی بالای آن است که باعث افزایش وزن سریعتر دام پروار و تولید شیر بیشتر دام شیرده می شود.

در ادامه این مقاله نکات بسیار مهمی را د خصوص مواردی که در بالا ذکر کردیم خواهیم گفت که توصیه میکنیم تا پایان با ما باشید تا از آن بهره مند شوید و در زمان استفاده از تفاله نیشکر برای دام خود به کار ببندید و از نتیجه مناسبی هم برخوردار شوید.

تفاله نیشکر تغذیه دام

انواع تفاله نیشکر دامی

انواع تفاله نیشکر دامی موجود در بازار را می توان در سه دسته کلی زیر بیان کرد:

  • تفاله نیشکر تر یا تازه
  • تفاله نیشکر خشک یا بلوک
  • تفاله نیشکر فشنگی ملاس دار

چیزی که مهم است در اینجا ذکر کنیم این است که دامدار باید بر اساس شرایط دامداری خود و تعداد دام موجود تصمیم به استفاده از یکی از این نوع تفاله ها بنماید. برای آگاهی بیشتر در ادامه توضیحاتی در مورد انواع این تفاله ها ذکر می شود تا بتوان راححت انتخاب نمود.

تفاله تر نیشکر با توجه به اینکه دارای رطوبت است ماندگاری کمتری نسبت به سایر انواع خود دارد. نحوه نگهداری این محصول بسیار مهم است زیرا در صورت درست و اصولی اینکار صورت نگیرد موجب خرابی تفاله و از بین رفته هزینه های انجام شده خواهد شد. لازم است بگوئیم که خرید نوع تازه تفاله قطعا به صرفه تر از بقیه است اما به ظرط استفاده درست و بهره وری مناسب.

برای اینکه بتوانیم تفاله تازه نیشکر را بیشتر و بهتر نگهداری کنیم می توان آنرا بر روی زمین پهن نمود تا کاملا خشک شود. برای اینکه فرایند خشک شدن به درستی و بدون خرابی صورت گیرد بایستی به صورت دوره ای و در زمان مناسب زیر و  رو گردد. پس از خشک شدن مدت بسیار بیشتری قابل استفاده خواهد بود

یک نکته بسیار ضروری و مهمی که اینجا باید گوشزد کنیم این هست که در صورتی که اولین بار است از تفاله نیشکر می خواهیم به دام بدهیم باید با مقدار کم شروع کنیم تا هم دام عادت کند و هم سیستم گوارشش دچار مشکل نشود. روال صحیح این است که به صورت هفتگی مقدار را افزایش دهیم.

مراکز عرضه تفاله نیشکر

مراکز عرضه تفاله نیشکر

اگر نگاهی به آمار تولید نیشکر در کشور عزیزمان ایران بنمائیم متوجه خواهیم شد مرکز تولید آن، استان های جنوبی و شمالی کشور است و دلیل این امر هم کاملا واضح و مبرهن است که این استانها دارای منابع آبی گسترده تری برای کشاورزی هستند. در نتیجه برای خرید تفاله نیشکر می باید در این استانها جستجو نمود. کارخانه های نیشکر تولید قند و شکر در استان خوزستان بسیار بالاست و در واقع مرکز تولید این محصولات در کشور هستند.

در نتیجه تفاله نیشکر در این استان به وفور یافت میشود و با توجه به اینکه دامداران سعی می کنند خوراک ارزان و با کیفیتی برای دام خود تهیه کنند این تفاله بهترین پیشنهاد می تواند باشد. نکته ای که اینجا وجود دارد اینست که نوع فشنگی ملاس دار آن به دو دلیل مناسب تر است.

دلیل اول اینکه دارای ملاس است و خواص زیادی در این ملاس برای دام میتوان یافت. دلیلی که مهم تر از دلیل اول است اینست که مصرف آن برای دام راححتر است و زحمت کمتری را هم برای بارگیری و تخلیه خواهد داشت. روش استفاده از آن هم مانند تفاله فشنگی چغندر است که در واقع قبل مصرف خیسانده شده تا خوب نرم شود.

کارخانه تفاله نیشکر خوزستان

کارخانه تفاله نیشکر خوزستان

کارخانه تفاله نیشکر در خوزستان که مرکز تولید این محصول است در خرمشهر، دزفول و آبادان هستند و دارای تولید بسیار بالایی در کسور هستند. محصولات این کارخانه ها، در سراسر فصل های سال یافت میشود و با توجه به محدودیت های صادراتی چند سال اخیر در زمینه صادرات این محصول، قیمت مناسب تری را نسبت به تفاله ای دیگر دارد.

باید دامدارن توجه داشته باشند که مصرف این تفاله در خوراک دام اصولی دارد که در صورت عدم رعایت باعث معکوس شدن نتیجه مورد دلخواه آنها میشود. اصل اول و مهم این است که مصرف آن باید طبق دستور جیره نویس و بر اساس استانداردی که او میگوید باشد. منظور این است که مقداری که قرار است استفاده شود از حد معمول بیشتر نشود تا بهترین و مناسب ترین نتیجه ممکن حاصل شود و هزینه ای که برای خرید این محصول شده است با بیشترین بازده ممکن در تولید گوشت و شیر همراه شود.

تفاله نیشکر به دلیل وزن سبک آن در ماشین های حمل سبک تر به صرفه تر در می آیند زیرا که تریلی حجم کمی از آن را در بر میگیرد و کرایه بیشتر اما وقتی با جفت چرخ این تفاله حمل شود با کرایه ای که به آن میخورد قیمت مناسب تر می افتد. بنابراین برای کاهش قیمت تمام شده این محصول باید به این نکات ظریف هم دقت ویژه نمود.

 

آقای جوادی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: مهندس جوادی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09134310728

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: tofale98@

instagram icon اینستاگرام: tofale1398@

email icon ایمیل: tofaleh97@yahoo.com

مجموعه جابان شما را به خرید بهترین محصولات تفاله های خوراک دام و طیور می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید