مجموعه جابان شما را به خرید بهترین محصولات تفاله های خوراک دام و طیور می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

ارزان ترین تفاله خوراک دام و طیور

آنچه در این مقاله میخوانید...

تفاله گوجه فرنگی خوراک دام و طیورتفاله مالت جو خوراک دام و طیورتفاله سیب جو خوراک دام و طیورتفاله هویج برای دام و طیورتفاله چغندرقند خوراک دامتفاله هسته و پوست انار خوراک دام و طیورتفاله هسته و گوشت خرماتفاله لیمو ترش خوراک دام و طیورتفاله نیشکر خوراک دام
ارزان ترین تفاله خوراک دام و طیور

ارزان ترین تفاله های خوراک دام و طیور در ایران را در این مقاله معرفی و بر اساس شرایط بازار امروز، قیمت آنها را هم بررسی میکنیم و سپس بر اساس آنالیز هر کدام از این تفاله ها، برآورد دقیقی از اینکه کدام نوع آن، هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ کیفیت مواد غذایی موجود در آن دارای کاربرد بهینه تری است دسته بندی خواهیم نمود.

تفاله های خوراک دام و طیور رایج در کشور عزیزمان ایران را ابتدا باید بشناسیم. با توجه به کشت غالب محصولات کشاورزی در کشور، بایستی بررسی کنیم که کدام نوع تفاله را بیشتر خواهیم داشت. یکی از محصولات پر کشت در ایران، گوجه فرنگی است. بعد از آن جو، سیب درختی، هویج، خرما، چغندر، انار، لیمو و نیشکر.

هر یک از این محصولات در یکی از نقاط کشور داای بیشترین میزان تولید است و برای اینکه بدانیم کدام نوع تفاله در کدام نقطه کشور بیشتر تولید می شود بایستی کارخانه جات کنستانتره، آبمیوه گیری و تولید شکر را هم جستجو کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین انواع تفاله خوراک دام و طیور را با بررسی قیمت و شرایط آنها به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین خرید را برای دام و طیور خود انجام دهید.

ارزان ترین تفاله خوراک دام و طیور

تفاله گوجه فرنگی خوراک دام و طیور

به جرات می توان گفت که تفاله گوجه فرنگی بهترین و پر کاربرد ترین تفاله خوراک دام و طیور در کشور محسوب می شود. آنالیز این محصول همان طور که در تصویر زیر نشان می دهد دارای ترکیب بسیار عالی هست. یعنی میزان پروتئین موجود در تفاله گوجه فرنگی حدود 17 تا 20 درصد است که البته این نوع پروتئین از نوع گیاهی و کاملا ارگانیک است.

تفاله گوجه فرنگی خوراک دام و طیور

با توجه به اینکه تفاله گوجه دارای پوست و گوشت له شده گوجه به همراه بذرهای آن است برای دام بسیار خوش خوراک و مقوی است. در آنالیز این محصول چربی خام آن 9 درصد است که می تواند منبع بسیار طبیعی و گیاهی برای تغذیه در جیره محسوب شود. فیبر موجود در تفاله گوجه فرنگی نشان می دهد که نباید زیاد از حد در جیره دام استفاده شود و طبق اصول درست تغذیه، حداکثر تا 30 درصد یعنی یک سوم خوراک از آن استفاده شود.

برخی از جیره نویسان اعتقاد دارند که تفاله گوجه را نمی توان برای گاوهای شیرده مورد استفاده قرار داد که این امر طبق تحقیقات دانشگاههای بین المللی کاملا رد شده است. البته نکته ای که حتما باید توجه شود در این دام ها حداکثر از 15 درصد خوراک دام جایگزین شود اصولی و با بالاترین بازدهی خواهد بود.

از طرفی تفاله گوجه فرنگی دارای ویتامین E می باشد و این ماده در زمان استفاده در جیره طیور گوشتی باعث می شود کیفیت گوشت آن افزایش یابد و ماندگاری آن بیشتر شود و دیرتر دچار فساد شود.

تفاله مالت جو خوراک دام و طیور

تفاله ای که بیشترین تقاضا را در بازار ایران دارد و نسبت به سایر تفاله های خوراک دام و طیور تولید کمتری دارد تفاله مالت جو هست. البته با توجه به اینکه این نوع تفاله دارای عرضه کم، اما تقاضای زیاد است بیشتر به حالت خیس در بازار وجود دارد و برای افزایش مدت نگهداری آن را در کیسه های پلاستیکی هم نگهداری می کنند و یا با استفاده از سیلو نمودن خاصیت و مدت نگهداری آن را افزایش می دهند.

ارزش غذایی این نوع تفاله را اگر بخواهیم بررسی کنیم باید نمونه آنرا به آزمایشگاههای مربوطه ارسال کنیم. همانطور که در تصویر زیر می بینیم آنالیز این محصول نشان می دهد که دارای 18تا 20 درصد پروتئین است و علاوه بر این دارای 6 درصد چربی خام.

تفاله مالت جو خوراک دام و طیور

نکته ای که باید توجه نمود این است که تفاله تر جو را اگر به صورت سیلو شده استفاده نمائیم بسیار بهتر خواهد بود زیرا که وقتی تفاله جو سیلو می شود خواص آن بیشتر می شود و چون الکلیزه هم می شود خوراک بسیار لذیذی برای دام به حساب می آید. مانند تفاله گوجه فرنگی، این نوع تفاله را هم باید با نسبت درست استفاده نمود تا بهترین بازدهی را در دام شاهد باشیم.

تفاله سیب جو خوراک دام و طیور

تفاله سیب در خوراک دام و طیور بیشتر کاربرد در افزایش کالری و انرژی جیره را دارد و با توجه به مزه شیرین آن، دام آن را به راحتی مصرف می کند و بنابراین نیازی نیست مانند برخی تفاله ها، دام را کم کم به آن عادت داد. این نوع تفاله در کشور، بیشتر در فصل پائیز یافت می شود و در این فصل می توان با قیمت مناسب تری هم خرید نمود.

تفاله سیب درختی به لحاظ پروتئین نسبت به سایر تفاله ها فقیر تر است اما می توان آن را جایگزین یونجه نمود و از قیمت کمتر آن بهره برد. البته جایگزین کردن آن به جای یونجه باید با اضافه نمودن یک منبع پروتئینی مناسب صورت گیرد تا دام دچار فقر پروتئین در جیره نشود.

تفاله سیب خشک شده در جیره غذایی مرغهای تخم گذار هم کاربرد دارد به طوریکه در صورت استفاده از آن می توان از کیفیت بالاتری از تخم بهره برد و الیته فراسنجه های خونی هم بهبود می یابد.

تفاله سیب جو خوراک دام و طیور

تفاله هویج برای دام و طیور

تفاله هویج را هم می توان در خوراک دام و طیور استفاده نمود و این نوع تفاله بهترین نوع خود از لحاظ خوش خوراک بودن است. این نوع تفاله را می توان جایگزین جو نمود اما نباید به طور کامل جو را از جیره دام حذف نمود. این نوع تفاله تا مادامیکه از لحاظ قیمت نسبت به خود جو به صرفه تر باشد بهترین خوراک ارازن دام محسوب می شود و توجیه اقتصادی دارد.

بالاترین میزان گوارش‌پذیری ماده خشک و  آلی و اسیدهای چرب کوتاه زنجیر و نیز پروتئین میکروبی بین یونجه، کاه گندم و تفاله هویج را تفاله هویج دارد و بنابراین می توان آنرا به راحتی به جای کاه گندم و یونجه استفاده نمود.

تفاله هویج بیشتر در فصل زمستان و تابستان یافت می شود و مراکز هویج شویی و نیز آبمیوه گیری ها دارای مقادیر بالایی از این نوع تفاله هستند. از لحاظ قیمت این نوع تفاله بسیار مناسب است و با کمترین هزینه ممکن می توان آنرا تهیه نمود.

تفاله چغندرقند خوراک دام

چغندرقند در ایارن دارای کشت غالب است و با توجه به وجود کارخانجات بزرگ و متعدد قند و شکر در سراسر کشور، تفاله چغندر خوراک دام به وفور و در فصل های مختلف یافت می شود. این نوع تفاله را می توان با مقدار بالا در خوراک جایگزین نمود زیرا دارای ارزش غذایی بالایی است. فیبر و انرژی بالای این محصول آنرا در زمره یکی از بهترین انواع تفاله ها قرار داده است.

تفاله چغندر در تقریبا اقصی نقاط کشور یافت می شود زیرا در استانهای اصفهان، همدان، قزوین، خوزستان، خراسان، فارس و اذربایجان کارخانه های قند زیادی وجود دارند. تفاله تر چغندر در فصول پائیز و اوایل بهار یافت می شود اما نوع خشک و فشنگی آن در کلیه فصول یافت می شود.

تفاله چغندر هم جزو تفاله های خوش خوراک دام محسوب می شود و در فصل زمستان که کمبود علوفه وجود دارد می توان از آن بهره برد. قیمت این نوع تفاله هم در بازار تقریبا مناسب است و دامداران بیشتری با این نوع تفاله آشنا هستند تا سایر تفاله ها.

تفاله چغندرقند خوراک دام

تفاله هسته و پوست انار خوراک دام و طیور

تفاله هسته و پوست انار، در برخی فصول دارای بهترین و ارزانترین نوع تفاله ها است. این نوع تفاله هم دارای انرژی بالایی است و دام آن را با لذت مصرف می نماید. البته تفاله پوست و هسته انار را به صورت خشک هم می توان در خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار داد. بسیاری از کارخانجات خوراک دام و طیور با استفاده از دستگاه یا نور آفتاب این نوع تفاله را خشک نموده و سپس با استفاده از اسیاب های قوی آنرا به حالت آرد در آورده و سپس با نسبت مناسب به سایر خوراک دام اضافه می نمایند.

این نوع تفاله را می توان به عنوان بخشی از خوراک جایگزین نمود تا با توجه به قیمت بسیار مناسب آن از هزینه خوراک کم نمود. این نوع تفاله در فصل پائیز به وفور یافت می شود و هم نوع تر و هم نوع خشک آن در خوراک قابل استفاده است. این محصول برای بهبود شیر بزهای شیری مورد استفاده قرار گیرد.

تفاله هسته و پوست انار خوراک دام و طیور

تفاله هسته و گوشت خرما

تفاله هسته خرما و گوشت خرما به عنوان یک خوراک گرم و پر انرژی در خوارک دام قابل استفاده است. قیمت مناسب این نوع تفاله باعث شده به عنوان یک ترکیب ارزان در کشور برای خوراک دام و طیور جا بیفتد.

تنوع غذایی در خوراک دام میتواند به عنوان یک فاکتور مهم برای تولید بهتر گوشت و شیر محسوب شود و با استفاده از هسته خرما و گوشت خرما در ترکیب جیره، می توان به یک خوراک ایده آل و با هزینه کم رسید. قطعا با افزایش قیمت نهاده های دامی در پی افزایش قیمت دلار، برآورد هزینه های خوراک و جایگزینی خوراک های ارزان قیمت بسیار مهم خواهد بود زیرا که با افزایش قیمت خوراک دام، تولید مقرون به صرفه نخواهد بود مگر با برنامه ریزی و ایده پردازی درست.

طبع خرما گرم است و بنابراین بهتر است این نوع تفاله را در فصل زمستان استفاده نمود و در  فصول گرم از این نوع تفاله کمتر استفاده کرد و به جای آن از تفاله های دیگر مناسب این فصل استفاده نمود.

تفاله هسته و گوشت خرما

تفاله لیمو ترش خوراک دام و طیور

تفاله لیمو یک خوراک بسیار خوشمزه و پر انرژی برای دام محسوب می شود. این نوع تفاله هم به صورت تر و هم به صورت خشک مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول هم در شمال و هم در جنوب کشور یافت می شود و فصل پر عرضه آن تابستان است. تفاله لیمو سیلو شده دارای ارزش غذایی بالاتری نسبت به نوع خشک آن دارد.

تفاله لیمو خشک در مرغداری ها برای افزایش کیفیت تخم مرغ بسیار پر کاربرد است و طبق تحقیقات دارای کیفیت مناسبی برای این منظور است و تفاله لیمو از لحاظ پروتئین گیاهی زیاد قوی نیست اما انرژی آن بسیار بالاست و همین امر می تواند یکی از عوامل برای کاربرد آن به جای علوفه خشبی در خوراک دام شود.

تفاله نیشکر خوراک دام

تفااه نیشکر در جنوب و شمال کشور به وفور یافت می شود و با توجه به قیمت بسیار مناسب آن، بهترین جایگزین برای کاه گندم خواهد بود. تفاله نیشکر در انواع خشک، تازه و خشک ملاس دار در بازار عرضه می شود.

 

 

 

آقای جوادی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: مهندس جوادی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09134310728

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: tofale98@

instagram icon اینستاگرام: tofale1398@

email icon ایمیل: tofaleh97@yahoo.com

مجموعه جابان شما را به خرید بهترین محصولات تفاله های خوراک دام و طیور می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید