مجموعه جابان شما را به خرید بهترین محصولات تفاله های خوراک دام و طیور می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

پودر تفاله گوجه فرنگی

آنچه در این مقاله میخوانید...

روش مصرف تفاله گوجه ترتفاله خشک گوجه فرنگی ارزانانواع تفاله خشک گوجه دامیتفاله تر گوجه فرنگی بسته بندی
پودر تفاله گوجه فرنگی

همانطور که اکثر تولیدکنندگان گوشت و شیر در کشور می دانند بهترین نوع تفاله های موجود در کشور، تفاله های گوجه، چغندر و خرما می باشند زیرا هم ارزش غذایی بالایی دارند و هم دام راحتتر به آن عادت میکند. برخی تفااله های گوجه موجود در بازار به صورت پودر شده و یا خشک هستند و این نوع تفاله بهترین نوع خوراک تفاله می باشد زیرا که کمترین افت بار و بیشترین بازده شیر را برای دام ایجاد میکند و در تولیدات شیر دام نیز موثرتر عمل می کند و همین امر استقبال بیشتر دامدار را در پی داشته است.

تفاله گوجه فرنگی ه به صورت سیلو شده و چه به صورت خشک شده درارای کارایی بالایی در بهبود تولید و گوشت و شیر در دامهای سبک و سنگین است. این امر با استفاده از آزمایشهای کاملا دقیق، در دانشگاه های معتبر کشور به اثبات رسیده است. نکته هایی در خصوص روش مصرف آن در این بین وجود دارد که کلیه دامداران باید به آن توجه کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود و بتوانند بهره وری دامپروری خود را به بیشترین میزان ممکن بالا ببرند.

در ادامه این مقاله در خصوص این موارد بیشتر خواهیم گفت و راهنمایی های لازم در خصوص روشها نگهداری نوع خشک و تر تفاله گوجه فرنگی را اموزش خواهیم داد و امیدواریم که همراهی شما با این مقاله بتواند اطلاعات مفید و با ارزشی را برای شما همراه داشته باشد و با به کار بردن آن در سیستم دامداری، نتایج عالی کسب شود.

پودر تفاله گوجه فرنگی

روش مصرف تفاله گوجه تر

تفاله تر گوجه را اگر به صورت تازه قرار باشد به مصرف دام سبک و یا سنگین برسانیم در فصول مختلف میزان نگهداری متفاوتی دارند و در فصل تابستان با توجه به گرما کمترین زمان ممکن را برای این نوع مصرف خواهیم داشت اما در فصل زمستان، به دلیل سرد بودن هوا میزان ماندگاری در این حالت نگهداری به حداکثر میرسد.

اصولا وقتی قصد داریم تفاله تر گوجه را بدون شک و یا سیلو نمودن و به صورت تازه به دام بدهیم بایستی به این نکته توجه نمائیم که میزان آن را در سه وعده غذایی تقسیم کنیم و با ترکیب با کاه گندم و ذرت به آنها بدهیم تا بهترین حالت مصرف تفاله گوجه فرنگی را داشته باشیم. معمولا این نوع روش برای دامداری های بسیار بزرگ کاربرد دارد و یا اینکه چندین دامدار با هم اقدام به خرید بار و تقسیم بین همدیگر نمایند.

بهترین ورش استفاده از تفاله گوجه این است که آنرا با روش صحیح سیلو نمائیم. یعنی آنرا با خوراک عادی و روزانه دام ترکیب و سپس سیلو شود. حسنی که سیلو نمودن، نسبت به سایر روشهای موجود دارد این است که خواص تفاله بهبود می یابد و برای سیستم گوارش دام هم مصرف آن راحتتر می شود زیرا که هضم و جذب سریعتری اتفاق می افتد.

تفاله خشک گوجه فرنگی ارزان

تفاله خشک گوجه فرنگی ارزان

روش دیگر استفاده از تفاله گوجه این است که آنرا خشک نموده و سپس در ترکیب با سایر خوراک، به مصرف دام برسانیم. حسن این روش نسبت به سایر روشها، آسان تر بودن استفاده از آن و افزایش مدت زمان ماندگاری آن می باشد. البته قیمت تمام شده این محصول نسبت به دو نوع دیگر بیشتر است و همیشه صرفه با استفاده تفاله تر گوجه است اما به لحاظ عدم خراب شدن، بهترین روش ممکن است.

انواع تفاله خشک گوجه فرنگی موجود در بازار، شامل:

  1. تفاله گوجه فرنگی آفتاب خشک
  2. تفاله گوجه فرنگی خشک شده با دستگاه

می باشد که تفاوت های این دو نوع در ادامه مورد بررسی قرا می گیرد و مزایا و معایب هر کدام مطرح خواهد شد.

انواع تفاله خشک گوجه دامی

همانطور که اشاره شد دو نوع تفاله خشک گوجه، در بازار خوراک دام و طیور داریم که محاسن نوع خشک شده با دستگاه این است که اگر طبق اصول خشک شده باشد  دامی دستگاه به درستی تنظیم شده باشد بهترین کیفیت را خواهد داشت و عیب آن این است که برای تهیه دستگاه تفاله خشک کن باید هزینه زیادی پرداخت و بهترین کار خرید تفاله خشک شده از تولید کنندگان بزرگ است تا نیاز به هزینه کردن برای خرید دستگاه نباشد.

تفاله خشک شده با نور آفتاب کیفیت خوبی دارد اما به شرطی که اصولی و به درستی خشک شده باشد و فاقد کپک زدگی و ترش شدگی باشد. حسن این روش کم هزینه بودن آن است ولی نیروی انسانی مورد نیاز برای این روش بیشتر از نوع دستگاه خشک است.

تفاله خشک گوجه بیشتر در مرغداری ها و پرورش طیور مورد استفاده قرار میگیرد و نوع تر آن هم بیشتر در دامداری ها. در مرغداری ها برای اینکه بتوان آن را استفاده نمود حتما باید به صورت پودر در آمده باشد که این امر با استفاده از اسیاب های مخصوص صورت میگیرد.

تفاله تر گوجه فرنگی بسته بندی

تفاله تر گوجه فرنگی بسته بندی

نوع دیگر تفاله گوجه فرنگی موجود در بازار که برای دام سبک و سنگین قابل استفاده است و کمتر در مورد آن صحبت شد تفاله تر گوجه فرنگی بسته بندی شده در مشماهای پلاستیکی هواگیری شده است. مراکز زیادی برای این روش در سراسر کشور ایجاد شده که برای افزایش مدت زمان ماندگاری تفاله این روش را به کار میبرند تا بتوانند تفاله تر گوجه را در حداقل یک ماه و گاها تا 2 ماه بدون فساد و خراب شدگی نگهداری کنند و به تدریج به مصرف روزانه دام برسانند.

این روش در شمال کشورمان، دارای طرفداران زیادی است و مرکز این نوع را می توان در شهر قائمشهر مشاهده نمود که انواع تفاله تر را به صورت بسته های 30 تا 40 کیلوئی در آورده و به دامدارن عرضه می کنند. تفاله های تری که در این شهر به صورت بسته بندی تولید و توزیع می شود انواع مختلفی از جمله:

  • تفاله تر جو بسته بندی
  • تفاله تر گوجه فرنگی بسته بندی
  • تفاله تر سیب بسته بندی
  • تفاله تر چغندر بسته بندی

دارند که برای اینکه این روش پر بارتر و کاربردی تر شود معمولا تفاله ها را با سبوس برنج و ذرت مخلوط می نمایند و به نوعی یک نوع کنستانتره خوش خوراک و عالی برای دام درست می نمایند. حسن این روش این است که رطوبت موجود در بسته ها نیز توسط سبوس جذب می شود.

 

آقای جوادی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: مهندس جوادی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09134310728

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: tofale98@

instagram icon اینستاگرام: tofale1398@

email icon ایمیل: tofaleh97@yahoo.com

مجموعه جابان شما را به خرید بهترین محصولات تفاله های خوراک دام و طیور می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید